Při řešení problému syntézy znakového jazyka je nutné vytvořit a rozpohybovat model lidské postavy. Můžeme nalézt několik reprezentací, které pocházejí z různorodých komerčních softwarových aplikací. O standardizaci se pokusilo v roce 1997 Web3D konsorcium. Jednou z možností řešení obecné animace lidské postavy je tedy využití jejich standardu nazvaného H-anim (Humanoid animation working group).Standard H-anim vznikl postupným vývojem 3D nástrojů po internetu a také vývojem modelování virtuální reality se třemi prioritami:
Právě pro popis virtuální reality v počítači vznikl jazyk VRML (Virtual Reality Modeling Language) nebo X3D a právě H-anim je metodika, jak s jejich pomocí pospat lidskou postavu a umožnit i její animaci.
Úplná specifikace definuje 89 kloubních spojení a 89 segmentů těla připojených k těmto kloubům. Ne však všechny definice musejí být dodrženy. Takto strukturovaný počítačový model je vhodný použít při animaci postavičky použité při animaci znakové řeči.